Bli kund hos oss - steg för steg

1. Första kontakten

Du kanske har fått kännedom om Din Förlängda Arm via vår hemsida, en annons eller en rekommendation från någon.

Ofta sker den första kontakten via ett mail, telefonsamtal eller genom att du fyller i vårt formulär. Kanske har du eller en anhörig redan personlig assistans och funderar på att byta assistansanordnare, kanske behövs det hjälp med att ansöka om personlig assistans. Alla är välkomna att kontakta oss. Vi är med dig hela vägen (ansökan, beslut, eventuell omprövning och överklagan).

2. Personligt samtal

Efter att du har kontaktat oss bestämmer vi en tid för ett personligt möte eller samtal. Antingen träffas vi hos oss eller i ditt hem - det alternativ som passar dig bäst.

Vi berättar om hur det går till att bli kund hos oss samt i förekommande fall hur det går till att ansöka om personlig assistans. Du har säkert massor av frågor som du vill ha svar på. Vi tar del av era önskemål och krav, sedan gör vi en plan tillsammans för att tillmötesgå dessa. Självklart är vårt samtal belagt med tystnadsplikt.

3. Fundera i lugn och ro

Efter vårt personliga möte eller samtal har du kanske en del att fundera på. Av erfarenhet vet vi att man i detta läge i lugn och ro vill diskutera frågan med familjen eller andra personer.

Du är alltid välkommen att kontakta oss när som helst om det uppstår fler frågor. Om du vill kan vi även lämna referenser om du vill kontakta någon av våra kunder som kan berätta hur det är att vara kund hos oss.

4. Avtal skrivs

När du beslutat dig för att välja Din Förlängda Arm som assistansanordnare och du redan är beviljad personlig assistans så skriver vi ett avtal. Om du vill att vi hjälper dig att göra en ansökan om personlig assistans så skriver vi avtalet efter att assistans blivit beviljad. Avtalet reglerar bland annat våra åtaganden, skyldigheter samt uppsägningstid (alltid en månad).

5. Personlig arbetsledare

Varje kund hos oss får en personlig arbetsledare som hanterar allt kring assistansen. Denna person blir spindeln i nätet för både dig som kund samt dina personliga assistenter. Både du och dina assistenter vänder sig direkt till arbetsledaren vid alla typer av frågor, problem eller bara för att prata en stund.

Våra arbetsledare håller regelbundet kontakt med dig som kund samt dina assistenter. Arbetsledarens mål är att ni ska må bra och vara nöjda med assistansen.
Tag gärna kontakt med oss på telefon: 0920-155 10 Eller anmäl intresse här

Bakåt